dinsdag 20 november 2012

Spaghetti al pomodore e basilico van Cucina Maria

Het tweede spaghetti recept, maar dan anders. Wat is dit een lekker recept. De spaghetti wordt langzaam gegaard in de tomatensaus. Echt een aanrader. Bij mij duurde het wel iets langer om gaar te worden. Beetje geraspte Parmezaan erop en smullen maar.


Ingrediƫnten
1 kg tomaten
10 takjes basilicum
2 teentjes knoflook
olijfolie
Peper en zout
250 gram spaghetti

Bereiding
Neem een koekenpan met goed afsluitbaar deksel. Snijd de tomaten in plakken, knip het basilicum in grove stukken en snijd de knoflook in schijfjes. Doe wat olijfolie in de pan en bedek de bodem met een laag tomatenplakken. Strooi daarover wat basilicum en zout, eventueel ook wat peper, en een deel van de knoflook. Breek de spaghetti doormidden en spreid hem eroverheen. Dan volgt weer een laag tomatenplakken met basilicum, knoflook, zout en peper. Giet ook daar weer wat olijfolie over. Sluit de pan af en laat hem 30 minuten op een laag vuur pruttelen. Proef of de spaghetti al dente, beetgaar, is. Meng dan het geheel door elkaar en verdeel het over de voorverwarmde borden. 

4 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me erg lekker Simone! Ga ik zeker een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk recept. Ga ik ook een keer maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanavond ston er pasta in de planning. Deze werd het en hij viel goed in de smaak. Ik moet hem vaker koken. Dank je wel voor dit recept. AJ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond het zelf een toprecept. Puur en met een volle tomaat-basilicumsmaak. Je kan hier allerlei kruiden aan toevoegen, naar smaak. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen